Nasveti 3 MIN

Test zimskih pnevmatik za sezono 2021/2022

Že res, da smo poleti beležili rekordno visoke temperature, nikakor pa ne gre pozabiti dolge kurilne sezone, ki se je zavlekla v maj in tudi ne hitrega padca temperatur ob koncu avgusta. Zdi se, da imamo le še dva izrazita letna časa – kratko in vroče poletje ter dolgotrajno milo zimo, ki vseeno zahteva ogrevanje bivalnih enot. Nekateri vozniki vsled nekoliko višjih temperatur pogledujejo po celoletnih pnevmatikah, ki so nekakšen kompromis med letno obrabo in oprijemom v zimskih razmerah. Vsekakor je po padcu zunanjih temperatur smiselno obuvala vozila zamenjati z zimsko kolekcijo. Ne pozabimo, da so pnevmatike edini stik vozila s cestiščem in so zato ključen dejavnik v kritičnih situacijah. Teh pa ob dežju, snegu, poledici in nizkih temperaturah ne manjka.


Kaj priporočajo strokovnjaki pri nemškem ADAC-u?

Za referenčno mnenje smo povzeli nemško avto-moto organizacijo ADAC, kjer se z aktualno ponudbo sveže predstavljenih zimskih pnevmatik vsako jesen mudijo na daljnem severu Evrope, vse z namenom praktičnega preizkusa obljub, ki jih navajajo proizvajalci pnevmatik. Pod drobnogled smo vzeli rezultate 15- in 17-palčnih pnevmatik, medtem ko sprememb pri 16-palčnih ob prehodu v letošnjo sezono skoraj ni oziroma so precej podobne tistim v segmentu višje ali nižje.

Zimske pnevmatike dimenzij 15 palcev (R15)

Vozila spodnjega srednjega razreda, kjer domujejo VW Golf, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane in podobni, so dandanes serijsko sicer obuta v večja 17 ali za doplačilo celo 18-palčna platišča, vseeno pa se precej lastnikov ob ohladitvi odloči za zimski komplet z manjšimi »čeveljci«. Tu so 15-palčna izvrstna, predvsem zaradi ožje pnevmatike, ki lažje odvaja vodo izpod tekalne površine. Nemški strokovnjaki so kot najbolje ocenili Dunlopovo pnevmatiko Winter Response 2, ki se odlično obnese tako na suhem kot zasneženem cestišču, sledi Goodyearov Ultragrip 9+ z odličnimi ocenami na ledu, snegu in dežju, kot tretja in najdražja na testu se je uvrstila Michelin Alpin 6 z najboljšo oceno na suhi cesti, medtem ko je stopničke za las zgrešila Vredesteinova pnevmatika Wintrac. Slednja je glede na prvo trojico nekoliko slabša na suhem cestišču a hkrati najbolj ugodna, v povprečju za deset evrov na gumo. Vsled večje obrabe je iz najvišjih mest zdrsnila sicer odlična pnevmatika Continental WinterContact TS 860, ki je med vsemi dobila najboljše ocene na mokrem cestišču in snegu.

Kot edina z oceno zadostno je zadnje mesto zasedla pnevmatika Kumho Wintercraft WP51, ki se ni odrezala najbolje ne na suhem cestišču ne v dežnih razmerah. Več o rezultatih si lahko preberete TUKAJ.

Zimske pnevmatike dimenzij 17 palcev (R17)

Dva palca več in skoraj dvojna cena za posamezno pnevmatiko, na koncu pa v povprečju slabše ocene, zaradi že omenjene problematike širše tekalne površine. To je strnjena zgodba o preizkusu 17-pačnih pnevmatik, ki so navadno nameščene na vozila srednjega segmenta ter kompaktne SUV-je. Le tri pnevmatike so dobile odlično oceno, in sicer Dunlopova Winter Sport 5 z odliko na snegu, Michelinova Alpin 6 z najmanj obrabe in Goodyearova UltraGrip Performance + z dobrimi ocenami v povsem zimskih pogojih. Trojici v tem velikostnem razredu sledi pnevmatika Kleber Krisalp HP3 z dobro uravnoteženimi rezultati na vseh podlagah in ceno nekaj deset evrov manj na kos, medtem ko so bile naslednje znamke Bridgestone, Continental, Nexen in Vredestein izenačene. Vsaka od omenjenih po svoje izstopa, kako točno pa preverite na povezavi spodaj. Posebnost v negativnem pogledu sta predstavljali izrazito neučinkoviti in tudi odsvetovani pnevmatiki Goodride Z-507 Zuper Snow in Linglong Green-Max Winter UHP, obe kitajskega porekla in obe z naskokom z oceno »neustrezno«. Več o rezultatih sledi na povezavi TUKAJ.

Zimske pnevmatike dimenzij 16 palcev (R16)

Najbolj klasična dimenzija v spodnjem srednjem segmentu, kjer rezultati ne odstopajo bistveno od zgornjih dveh velikostnih razredov. Prednjačijo znamke kot so Bridgestone, Dunlop, Michelin in Continental, medtem ko so na dnu lestvice že omenjeni kitajski proizvajalci. Solidno se je vseh segmentih odrezala nam bolj poznana Sava Eskimo, ki je v nekakšni zlati sredini, medtem ko velja za cenovno dostopnejšo pnevmatiko z dobrimi rezultati predvsem v zimskih pogojih s snegom in ledom.

Kaj torej kupiti?

Seveda bi večina raje kupila najbolje ocenjeno pnevmatiko, vendar prodajna statistika kaže, da se glavnina odloči za nekakšen kompromis med finančnim vložkom in oceno. Vseeno ne pozabimo, da se lahko na koncu dobra pnevmatika od povprečne loči tudi po tem, kje ob nepričakovanem manevru pristanete na koncu – nazaj na cesti ali v obcestnem jarku. Vsekakor se izogibajte nizkocenovnim proizvajalcem, kjer velja pregovor »malo denarja, malo glasbe« in ob nakupu zimske pnevmatike vedno preverite, da je na njej znak s snežinko v gori, kajti oznaka M+S še ne stabilnosti v pravih zimskih razmerah.

avtohise