Nasveti 3 MIN

Naj v vozilu ne zmanjka tekočine AdBlue

Aditiv AdBlue pripomore k čistejšemu delovanju oziroma manjšim izpustom dizelskih motorjev novejših avtomobilov s SCR katalizatorji. Čeprav je dodatek v vsesplošno uporabo prišel šele pred nekaj leti, obstaja možnst, da AdBlue sistem vsebuje že tudi vaš dizelsko gnani avtomobil z letnico 2015 in novejši. Posledično je vse več vprašanj okoli sistema AdBlue – kaj je to, kako deluje, kje ga lahko kupim in kako ga napolnim? Za odgovore na ta in podobna vprašanja preberite prispevek z osnovnimi informacijami, ki jih je dobro vedeti o dodatku AdBlue.


Nižje emisije in učinkovitost?

AdBlue je postal zahtevan z uvedbo nove stroge zakonodaje o Euro6 septembra 2015. Novi dizelski motorji za svoje delovanje rabijo dodatek v obliki sečnine, v kateri je amonijak. Dodatek se vbrizga v izpušno cev med oksidacijskim in SCR katalizatorjem, spojina pa nato reagira z dušikovimi oksidi in jih pretvori v dušik ter vodno paro. Rešitev je razmeroma učinkovita, saj ob pravilnem delovanju katalizatorja v dušik in vodno paro pretvori več kot 90 odstotkov dušikovih oksidov v izpuhu.

Raziskava opravljena leta 2011, ki jo je izvedla univerza v Leedsu, je pokazala, da majhen mestni avtomobil, opremljen z 1,4-litrskim dizelskim motorjem (brez AdBlue) proizvede toliko strupenega plina dušikovega dioksida kot tovornjak s 13-litrskim dizelskim motorjem z vgrajenim sistemom AdBlue.

Namen, poraba dodatka in ali ga vozilo nujno potrebuje?

Brez AdBlue-ja bi veliko novejših dizelskih avtomobilov, ki so trenutno na prodaj, proizvedlo preveč dušikovega oksida, kot ga dovoljujejo pravila Euro6. Ta nestrupena tekočina, sestavljena večinoma iz vode in sečnine, se uporablja kot del selektivne katalitične redukcije (SCR).

Poraba AdBlue-ja je odvisna predvsem od obremenitve motorja, saj je tudi nastanek dušikovih oksidov v izpuhu dizelskih motorjev odvisen od razmer delovanja motorja in načina vožnje. Največ dušikovih oksidov v izpuhu nastane pri visokih temperaturah izgorevanja in pri velikih količinah vsesanega zraka. Takšne razmere izgorevanja so na primer pri hitri vožnji na avtocestah oziroma pri »polnem plinu« – takrat sistem za čiščenje porabi več dodatka kot pa pri zmerni vožnji brez nenadnih pospeševanj.

 V kolikor ima vaše vozilo AdBlue – to je dizel, ki je v skladu z zakonodajo Euro 6 – in izpraznete njegov rezervoar, se motor na določeni točki ne bo več zagnal. Zato ne zanemarite tovrstnih opozoril, kajti že prvo opozorilo je znak, da mora voznik začeti razmišljati, kje in kako bo v avto dotočil AdBlue. Na srečo so skoraj vsi avtomobili, ki dodatek potrebujejo, opremljeni z opozorilnim sistemom, ki voznika pravočasno opozori, da se količina dodatka zmanjšuje. Svetujemo vam, da pred daljšimi potovanji vedno pravočasno preverite, koliko aditiva je še ostalo in kdaj ga morate znova dotočiti.

Kdaj in kako ga napolnim?

Kako dolgo ‘drži’ vaš AdBlue, je odvisno od številnih dejavnikov, kot so velikost rezervoarja vašega avtomobila, vaš osebni slog vožnje in poraba goriva avtomobila. Vendar, če želite grobo oceno proizvajalcev, dizelski avtomobili porabijo približno od litra do litra in pol dodatka na 1000 prevoženih kilometrov.

Če se znajdete na poti in je do servisa še daleč, AdBlue dodatka pa zmanjkuje, morate sami poskrbeti za nabavo in točenje. Napolniti AdBlue je enostavno, kot bi polnili rezervoar za gorivo, vendar bodite vseeno pozorni, da se ne zmotite. V veliki večini avtomobilov se dovod za polnjenje nahaja ob pokrovu za dolivanje dizelskega goriva (navadno moder pokrovček z napisom). Polnjenje je mogoče preko posebnih točilnih naprav ali z nakupom AdBlue dodatka v kantici (npr. 5 L, 10 L, …). Posebne točilne naprave se na bencinskih servisih običajno nahajajo ob točilnih mestih za dizelsko gorivo za tovorna vozila.

Dodatek, kupljen v posodah, se dotoči ob pomoči posebnih nalivk, a vseeno velja biti previden. Če se zgodi, da tekočino polijete, jo takoj obrišite, saj je sečnina korozivna in lahko poškoduje tudi lak avtomobila.

Embalaže AdBlue najdete na večini bencinskih servisih, prodajalnah z nadomestnimi deli vozil in tudi v naših avtohišah. Pred nakupom AdBlue preverite, ali je na njegovi nalepki oznaka ISO-22241. To pomeni, da je tekočina ustrezna in ne bo poškodovala sistema SCR v vašem avtomobilu. Izbira napačne vrste dodatka lahko tudi razveljavi garancijo vašega avtomobila.

 Želimo vam srečno vožnjo in ostanite z nami na dobri poti.