Zgodbe s ceste 3 MIN

Kakšen je pravilen položaj telesa med vožnjo?

Kolikokrat si zares dobro nastavite položaj telesa med vožnjo? Tudi če avtomobil uporabljate samo vi, je vsaj enkrat letno vredno preveriti in po potrebi prilagoditi položaj telesa med vožnjo. Danes avtomobili z regulacijo višine in globine volana, sedeža, naklona naslona itd. omogočajo različne prilagoditve položaja, za katere si je vredno vzeti nekaj minut in se jim posvetiti. Na ta način bomo poskrbeli za svoje udobje, in kar je morda še pomembneje, za svojo varnost.


Za začetek “resetirajte sistem” oz. sedež znižajte na najnižjo točko in ga pomaknite povsem nazaj. Le tako ne boste iskali le boljše pozicije od prejšnje, ampak tisto pravo, ki vam omogoča kar najvišjo stopnjo varnosti. Potem pa se lotite dela po spodnjih korakih.

1. Nastavite višino in naklon sedeža Idealno višino sedeža prepoznamo, kadar so naši boki v isti višini kot naša kolena. Seveda ob predpostavki, da imamo ob takšni poziciji tudi dober pregled nad cestiščem in vsemi potrebnimi inštrumenti. Če sedeža ne morete dvigniti dovolj visoko, pa si lahko pomagate tudi z blazino. Pomemben je tudi naklon sedala – to naj bo karseda ravno in naj nas ne sili v zadnji del sedeža.

2. Pravilen položaj sedeža Sedež pomaknite naprej proti volanu do točke, ko lahko do konca pritisnete vsa pedala brez odmikanja hrbtenice od naslonjala. Kot v kolenu naj znaša med 20 in 30 stopinj, le to pa naj bo vsaj kakšen centimeter (oz. za dva prsta) odmaknjeno od roba sedeža, kar bo poskrbelo za ustrezno cirkulacijo v nogah.

3. Pomemben je naklon naslonjala in podpore za glavo Večina modernih avtomobilov poleg standardne nastavitve naslonjala in podpore za glavo ponuja tudi podporo ledvenega dela, ki je nadvse priporočljiva za vse, ki v avtomobilu prebijete več ur dnevno. Sicer pa je pravilna pozicija tista, ki nam omogoča vožnjo z ravnim vratom in glavo rahlo odmaknjeno od podpore za glavo. Kot v komolcu naj ob držanju volana znaša 120 stopinj.

4. Kako je z višino volana? Kot je razvidno iz zgornje skice, višino volana prilagodimo glede na ostale dejavnike, na splošno pa velja pravilo, da mora ob iztegnjeni roki zapestje počivati na vrhu volanskega obroča. Tako boste lahko dosegli kot 120 stopinj v komolcu, pomemben pa je tudi pregled nad inštrumenti, zato bodite pozorni tudi na ta dejavnik. Roke naj bodo na volanu v položaju “petnajst do treh”. Le tako bo dovolj prostora za sproženo zračno blazino. Pravilna drža bo pripomogla k večji varnosti in udobju. Na dolgi rok, sploh, če v avtomobilu presedite več časa, pa vam bo prinesla tudi manjšo obrabo sklepov in manj obremenjeno hrbtenico. V primeru težav s hrbtom pa vam bo, kot smo že omenili, odlično služila ledvena opora, ki jo lahko izdelate tudi sami (namige in nasvete poiščite na spletu). Ob vsaki korekciji pozicije pa nikar ne pozabite nastaviti tudi vseh treh ogledal. Tudi to opravilo vam ne bo vzelo veliko časa, je pa bistvenega pomena za popoln pregled nad dogajanjem v neposredni okolici.

Pridobite najnovejšo številko brezplačne e-revije Zgodbe s ceste

Ta članek je bil prvotno objavljen v jesenski številki e-revije Zgodbe s ceste, kjer raziskujemo zanimivosti in zgodbe s področja, ki ga Regia Group pozna najboljše: s ceste! V vseh letnih časih z vami delimo doživetja voznikov, zanimive intervjuje, sezonske ugodnosti za vaš avto, najnovejše trende avtomobilizma in vam pomagamo z uporabnimi triki.

Prenesi e-revijo