Zgodbe s ceste 4 MIN

Globalni vpliv pandemije na avto-moto industrijo

Pandemija koronavirusa je močno prizadela avto-moto podjetja in podjetja za avtonomna vozila, saj je povpraševanje po vozilih izrazito upadlo, ob tem pa vzbudilo dvom, kakšna bo njihova prihodnost. Strokovnjaki na tem področju napovedujejo, da se bo prodaja avtomobilov na Kitajskem, v ZDA in Evropi leta 2020 najverjetneje zmanjšala za 14 do 22 odstotkov.


Prodaja avtomobilov upada

IHS Markit, eno od vodilnih podjetij na področju krizne ekonomije, ocenjuje, da se bo svetovna prodaja avtomobilov v letu 2020 zaradi pandemije zmanjšala za najmanj 22 odstotkov. Pomeni, da se bo namesto skoraj 90 milijonov vozil prodalo le približno 70 milijonov. Ocenjujejo tudi, da bo največji upad prodaje v ZDA, in sicer za približno 26,6 odstotka celotnega prometa – namesto 17 milijonov bo prodanih le 12,5 milijona vozil.

Manj bo naložb v raziskave in razvoj

Letos podjetja zaradi upada prodaje avtomobilov zaslužijo manj, zato se logično pričakuje tudi manj naložb v raziskave in razvoj. Nedavna raziskava je pokazala, da skoraj dve tretjini vprašanih pričakuje velike zamude pri uvajanju tehnologije za lansiranje inovacij v industriji. Posledično bo večina projektov avtonomnih in samovozečih avtomobilov na čakanju. Te zamude lahko pomenijo, da bomo morali na inovacije in napovedi, ki so bile predvidene za leto 2021, morda počakati še eno leto dlje. Po drugi strani pa bodo nekatera bolje stoječa podjetja svoj profit vlagala v tehnologijo, ki bi jim lahko kratkoročno pomagala pri dvigu prihodkov.

Strokovnjaki za javno zdravje spodbujajo razvoj samovozečih avtomobilov

Verjetno je tudi, da bo covid-19 preusmeril pozornost prav na avtonomijo avtomobilskega sektorja. Nekateri strokovnjaki za javno zdravje so namreč mnenja, da so tako imenovani robo-taksiji zelo dobrodošli, saj omogočajo transport brez človeških stikov.

Covid-19 bi lahko avtomobilsko industrijo spravil s tira. Hkrati pa je proizvajalcem avtomobilov zagotovil nepričakovano priložnost, da se poglobijo v ideje in trende, ki lahko izoblikujejo našo prihodnost kot tudi naslednje desetletje.

Izpostavljamo trende, za katere verjamemo, da bodo oblikovali prihodnost avtomobilske industrije po postcovid-19 realnosti:

1. Premik od konjske k računalniški moči

Nafta 21. stoletja? Podatki! Ključna preobrazba, ki se odraža tudi v Teslovi strategiji diferenciacije, bo prehod s konjskih na računalniško moč. Izziv proizvajalcev avtomobilov v prihodnosti ne bo več izdelava različnih modelov vozil, ampak spodbujanje večje personalizacije, tako da bo vozilo zadovoljilo prav vsakega posameznika heterogene družbe.

2. Kupci avtomobilov? Generacija Z

Ta trend bo najbolj opazen predvsem v državah, kot so Kitajska, Indija in Savdska Arabija, kjer imajo velik delež mladega prebivalstva, pa tudi v ZDA, kjer se za lastništvo avtomobilov odločajo precej mlajši. Izdelovalci avtomobilov bodo ustvarjali diferencirane strategije, usmerjene v generacijo Z, medtem ko bodo posebni modeli podprti s tehnologijami povezljivosti. Pričakujemo prvenec nove generacije škatlastih modelov avtomobilov.

3. Vozili se bomo le za vikende

Predvidevamo, da se bo večina delovnih mest iz pisarn premaknila kar v naše domove. Skladno s tem se bo število prevoženih kilometrov zmanjšalo, vloga avtomobila, ki je bil včasih namenjen predvsem prevozom na delo, pa se bo preusmerila na uporabo za vikende, večerne izlete in krajše vožnje.

4. Razkošje »digitalnih« funkcij vozil

Predpostavljamo, da se bo prodaja luksuznih vozil kratkoročno zmanjšala za 30 do 35 odstotkov, preden se bo srednje- do dolgoročno postopoma okrepila. Na tej točki se bo luksuz znova vzpostavil v obliki digitalne izkušnje.

5. Avtomobili kot točke zdravja

Posebne vgrajene funkcije bodo avtomobile pretvorile v središča zdravja in dobrega počutja. Nove funkcije, kot so ionizatorji in ozonizatorji, ki čistijo zrak v vozilu, ter samočistilne površine avtomobilov, bodo postale standardna ponudba v avtomobilih.

6. Avtomobili kot element življenjskih rešitev

Glasovno prepoznavanje in osebni asistenti bodo skupaj s 5G v bližnji prihodnosti povezali vozilo do doma, vozilo do vozila ter vozilo do vsega. Tako boste med vožnjo v hladni zimski noči nastavili temperaturo v svojem domu na prijetnih 24 °C. Nove tehnologije bodo prav tako omogočile, da boste lahko iz udobja svojega avtomobila naredili dobesedno vse – se oskrbeli z gorivom, nakupovali, plačali cestnine in še veliko več.

7. Novi skupni poslovni modeli

Novi poslovni modeli temeljijo na partnerskem pristopu in sodelovanju. Avtomobilske družbe bodo, denimo, postale tudi javne polnilnice, podobno kot to počne VW. Drugi primer se nanaša na potrebo po namenski infrastrukturi za izdelavo električnih vozil. Tukajšnje pobude bodo vse bolj vključevale modele licenciranja ali skupna prizadevanja, kot so GM s Cruiseom in Hondo.

8. Oživitev trga rabljenih avtomobilov

V okolju, kjer je vrednost najpomembnejša, bo trg rabljenih avtomobilov ponovno izjemno pomemben. Vrednotenja podjetij za rabljene avtomobile so ves čas visoka, cene na dražbah rabljenih avtomobilov pa naraščajo. Medtem bomo videli velik premik k digitalnim tržnim modelom rabljenih avtomobilov.