Zgodbe s ceste 3 MIN

Futuristični pogled v prihodnost avtomobilizma

V našem konstantno razvijajočem se svetu si ne moremo kaj, da se ne bi vprašali, kakšne inovacije nas čakajo in katere tehnološke inovacije nas bodo navdihovale v prihodnosti. Bomo zares leteli v svojih osebnih avtomobilih? Mogoče od točke A do B potovali na osnovi naših misli? Težko je reči.


Preden se ozremo v prihodnost… Ali veste, da so prvi avtomobil na Slovenskem leta 1898 opazili v Ljubljani? Spominjal je na kočijo, tehtal le 360 kilogramov in imel dve prestavi. Takrat se je pri nas vozilo po levi strani ceste zaradi zakona iz leta 1874, ki je urejal promet z vprežnimi vozili in kolesi. Danes, 122 let pozneje, je v Sloveniji registriranih 1.143.150 osebnih avtomobilov (vir: Statistični urad Republike Slovenije). Z navdušenjem nas zanima, kakšen napredek lahko pričakujemo v prihodnje.

Trajnostni razvoj je vroča tema v vseh industrijah, še posebno v avtomobilski

Trendi bodo osredotočeni na zmanjšanje teže avtomobilov, uporabo recikliranih materialov in nove produkcijske metode. Posebno pozornost bodo proizvajalci namenjali razvoju okolju manj škodljivim in učinkovitejšim materialom. Strokovnjaki menijo, da bo prihodnost električna.

Kaj si lahko obetamo?

  • Odločali se bomo za alternativna pogonska sredstva.
  • Tržni položaj naj bi v daljni prihodnosti v celoti prevzeli hibridi.
  • Do leta 2030 naj bi vozili večinoma električne avtomobile. Videli smo tudi prototipe avtomobilov, ki jih v celoti poganja elektrika. Pomislite, kako uporabna bo ta rešitev v mestih, polnih izpušnih plinov.

Dandanes ob omembi električnih avtomobilov mogoče pomislite na pogosto podpovprečni dizajn, slabo vzdržljive baterije in nezadovoljive hitrosti, ki jih dosegajo avtomobili. Vse to po astronomski ceni, seveda! Po letu 2020 pa zagotovo ne bo več tako.

Zanimivo: blog, ki ga berete, je bil prvotno objavljen v e-reviji Zgodbe s ceste. Najnovejšo e-revijo brezplačno pridobite tukaj.

Podjetje Tesla Motors je trenutno eno najbolj futurističnih podjetij, ki ponuja zgolj električne športne avtomobile, ki dosegajo hitrost več kot 300 km/h. Predstavljajte si, kako samodejno parkirajo, krmarijo, uravnavajo hitrosti in menjavajo vozni pas. Znanstvena fantastika, ki je blizu in skoraj že tu.

Nekaj najbolj vročih inovacij z lanskega avtomobilskega sejma v Ženevi

  • Smart EQ fortwo: nima volanskega obroča in stopalk.
  • BMW-serija 7: ključ je v bistvu računalnik s podatki o avtomobilu in samodejno parkiranje, s katerim boste lahko avtomobil pripeljali iz garaže, ne da bi se usedli vanj.
  • Bosch: glasovno upravljanje avtomobila z računalniškim sopotnikom, s katerim se boste lahko pogovarjali in bo poskrbel za vašo večjo varnost.
  • Nissan: predstavlja tehnologijo, ki interpretira voznikove signale in s tem pomaga izboljšati voznikov odzivni čas.
  • Cupra: prvi popolnoma električni dirkalni avtomobil.
  • Volkswagen: vozilo, ki lahko vozi samostojno in nima volana.

Napovedi futuristov: s cest v nebo

Renault stremi k električnim in robotiziranim vozilom, ki bodo namenjeni deljenim vožnjam.

Njihov koncept EZ-GO je zasnovan predvsem za mesta ter je hkrati avtomobil in storitev. Mogoče ga bo naročiti prek aplikacije na pametnem telefonu ali na njegovi postaji.

Prednosti robotiziranih vozil so zmanjšanje gneče, manjša možnost nesreč in manj stresa pri vozniku. Samovozni avtomobili bi pripomogli tudi k prevozu ljudi, ki ne morejo voziti sami, denimo paraplegikov, slepih, starejših upokojencev in tudi otrok. Tudi podjetje Google že zelo intenzivno razvija samovozne avtomobile.

V vseh panogah je zmagovalna strategija personifikacija produktov

Nič drugače ni v avtomobilizmu. Kako podjetje McKinsey & Company opisuje doživetje, h kateremu stremijo?

*»Na svetu ni dveh popolnoma enakih telefonov. Vsakdo ima svoje aplikacije, glasbo, fotografije. Zakaj ne bi bil tudi avtomobil bolj prilagojen samo vam? To predstavlja nadstandard naslednje generacije. Kako prilagoditi avtomobil, da postane ‚moj‘?«*Namigujejo tudi na možnost, da naj bi avtomobil vedel, kakšna temperatura, glasba in vožnja so vozniku všeč.

»Če bom na dopustu najel avtomobil, me bo ta že poznal. Menimo, da je to prihodnost nadstandarda!«

Beremo tudi, da Pipistrel, skupaj z Uberjem, že izdeluje leteče taksije. Prvi naj bi iz »ajdovskega hangarja« priletel že letos. Kar pestro, mar ne?